dimecres, 21 de novembre del 2012

25N

25 DE NOVEMBRE. DIA MUNDIAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE


- En aquest ENLLAÇ podeu llegir una anàlisi interessant sobre allò que vam comentar a classe després de llegir La plaça del Diamant (Perfil psicològig de la dona maltractada / de l'home maltractador").


- Us agraden les piulades que han guanyat al concurs de la Universitat d'Alacant?
"Que les parelles només és maten a besos" (María Jiménez Santonja)
"Cuando el enemigo duerme en tu cama no basta con hablar con la almohada" (Xavi Marset Gimeno)
"¡Que la oscuridad de tu pasado sirva para iluminar tu presente! Tienes la llave del futuro" (Rosa Pastor Peña)

twitter 

M’agradaria que estiguéreu totes ací… 
M'agradaria que la teua boca fóra d'argila color canyella per poder-la modelar amb fruïció i dibuixar-hi el somriure que el dolor va esborrar fa tant de temps.
M'agradaria que els teus ulls foren d'aigua de mar per passar-hi lentament els dits i dibuixar-hi les il·lusions que s'ofegaren un dia.
M'agradaria que les teues pupil·les foren prunes maragdes per posar-los la dolçor que les llàgrimes s'emportaren en silenci.
M’agradaria que les teues mans foren branques d'olivera per abraçar-les amb desesper i impedir que el vent turmentat ens les arrabasse.
M'agradaria que el teu pit fóra roca de penya-segat per construir-hi una cova on arreceraria el teu cor mutilat.
M’agradaria que el teu nom fóra un clam i un murmuri, un udol i un somriure per dir al món que la teua vida perduda batega ara més que mai en la molsa, humida de llàgrimes, dels nostres cors adolorits.
Maria Jesús Bolta


NO somos propiedad de nadie.
NO somos tetas y vagina.
No hemos nacido programadas para saber barrer.
La casa NO es nuestra sola, y el marido y los hijos NO son invitados que "ayudan".
NO somos guarras si queremos acostarnos con un hombre cada noche, o con dos.
NO somos la madre de nuestro compañero.
NO tenemos que aguantar insultos, ni humillaciones por los hijos, ni en aras de nada.
El amor NO lo es todo.
El amor NO duele, NO pega, NO exige, NO coarta. NO te dice que no hables con alguien, ni que no uses tal ropa, ni que no salgas con tus amigas.
El amor NO te mata.
NO a la violencia.
NO a la violencia contra las mujeres hoy, 25 de noviembre, y el resto de días del año.
 María José Membrado