dijous, 18 de febrer del 2010

Vicent Andrés Estellés



Ací teniu el poema complet de la pàgina 207 del llibre de text.
(Per cert, sabeu on està el Cap de l'Indi? I la Cova Negra?


M'agenolle amb reverència
i prenc un grapat de pols
amb les meues mans que han pecat
perquè aquest és el meu país.

Enlaire el grapat de pols
i trobe en els seus estams
aquest secret que més buscava
perquè aquest és el meu país.

Recorreria de genolls
els indrets de tota la terra.
em fregaria amb terra els ulls
i menjaria només terra
perquè aquest és el meu país.

No em pregunteu res. deixeu-me
de genolls damunt la terra
amb el cap ficat a la pols
perquè aquest és el meu país.

Perquè aquesta copa de terra
que he begut i que enlaire ara
és la terra del meu país.

No ho comprendreu mai. anireu
de banda a banda preguntant.
però tot el secret roman
en aquesta copa de terra.

Per ell matareu. Per ell
morireu. per ell caureu
brandant la nit de corbelles
de cavalls i barrancs perduts.
perquè aquest és el meu país.

Us ho dic. Aquest és el meu país.
el veieu. Aquest és el meu país.

Que circule la copa de terra
entre tots els que som a la taula,
perquè aquest és el vostre país.

Esgotareu en gran silenci
el calze de la cova negra.
un tros d’os resistirà del calze
però, amb això serà bastant.
Perquè aquest és el nostre país.
ANDRÉS ESTELLÉS, Vicent. Mort i pam

2 comentaris:

Carme la Socarrà ha dit...

Està a Xàtiva.

De fet, el poema pertany al poemari "Xàtiva" de Vicent Andrés Estellés. És el poema que tanca la primera part del poemari:" Funeral de la cova negra".

Unknown ha dit...

Quin poetàs!!